یك نماینده مجلس با سایت امن مطرح كرد؛

نیازمند پر کردن خلاهای قانونی برای حکمرانی در فضای مجازی هستیم

نیازمند پر کردن خلاهای قانونی برای حکمرانی در فضای مجازی هستیم به گزارش سایت امن، یک نماینده مجلس با اعلان اینکه نیازمند پر کردن خلاهای قانونی برای حکمرانی در فضای مجازی هستیم، اظهار داشت: به هم ریختگی که اکنون در پیامرسان های داخلی وجود دارد باید ساماندهی گردد.



جعفر قادری نماینده مردم شیراز و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره ی لزوم قانون مند کردن حکمرانی در فضای مجازی که مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت، عنوان کرد: در این که ما باید زمینه و بستر استفاده از فضای مجازی را برای عموم مردم فراهم نماییم و دراین زمینه به آنها قدرت انتخاب دهیم که بهترین پیامرسان داخلی یا خارجی را انتخاب کنند، شکی نیست اما آن چه که برای ما مهمست بحث حاکمیت کشور است.
وی با تأکید بر این که ما نباید اجازه دهیم که پیامرسان های خارجی حاکمیت کشور را زیر سوال ببرند و قوانین ما را به بازی بگیرند، اظهار داشت: این که فضای مجازی یله و رها باشد و محلی برای سوءاستفاده های مالی، سیاسی و اخلاقی شود و جریان های مختلف بتوانند از این بهم ریختگی فضای مجازی سوءاستفاده کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست. شما حتی جنگل را هم نگاه کنید یک چارچوب و قانون نانوشته ای برای خودش دارد بدین سبب ما نمی توانیم فضای مجازی با این گستردگی را به حال خود رها نماییم.
قادری با اعلان اینکه مجلس نیز در کنار دولت وظیفه دارد به این مساله ورود کند، گفت: همه دستگاه های مسئول شامل قوای سه گانه، شورای عالی فضای مجازی و نهادهای نظارتی وظیفه دارند تا نسبت به اجرای قوانین ابلاغ گردیده و یا تنظیم مقررات در صورت خلا قانونی، اقدام عاجل کنند.
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلان اینکه دلیلی ندارد ما محدود به چند پیامرسان خارجی باشیم که حاضر به پذیرش قوانین ما نیستند، اشاره کرد: البته به هم ریختگی و پراکندگی که اکنون در پیامرسان های داخلی وجود دارد نیز باید ساماندهی گردد. این تنوع زیادی که اکنون در پیامرسان های داخلی وجود دارد نه فقط کمکی به فراگیری این پیامرسان ها در میان مردم نکرده بلکه سبب سردرگمی و نارضایتی مردم شده است.
وی اضافه کرد: اگر از سویی این چند پیامرسان تبدیل به یک یا دو پیامرسان متمرکز شود و از طرف دیگر سهام آن پیامرسان متمرکز نیز در بورس به صورت شفاف ارائه شود و مردم شریک منافع این پیامرسان ها باشند، سازوکار مناسبی در این زمینه شکل خواهد گرفت.


منبع:

1403/06/19
11:34:51
89
5.0 / 5
تگهای خبر: دستگاه , فضا , نانو
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب