نشتی های ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان را نگران کرد

نشتی های ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان را نگران کرد به گزارش سایت امن، مقامات ناسا در مصاحبه ای با واشنگتن پست اعلام نموده اند ۴ نشتی و ۵۰ حوزه نگرانی را در ایستگاه فضایی بین المللی تحت نظر دارند.



به گزارش سایت امن به نقل از اسپیس، این نشتی که از سال ۲۰۱۹ میلادی تابحال در قسمت روسی ایستگاه فضایی بین المللی ادامه دارد، محور اصلی گزارش جدید دفتر OIG ناسا است که در سپتامبر سالجاری میلادی منتشر گردید. هرچند ناسا و راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) این نشتی را بررسی نموده اند، اما این چالش همچنان یک ریسک ایمنی مهم برای فضانوردان ساکن در مدار زمین به حساب می آید.
مقامات ناسا در مصاحبه ای با واشنگتن پست اعلام نموده اند ۴ نشتی و ۵۰ حوزه نگرانی دیگر را در ایستگاه فضایی بین المللی تحت نظر دارند. شکاف های مذکور با تلفیقی از ماده درزگیر و وصله هایی ترمیم کردند. ناسا در اطلاعیه ای در روزنامه مذکور اشاره نمود ترمیم شکاف ها ادامه دارد. با این وجود منطقه نشتی یک ریسک مهم می باشد.
فضانوردان ناسا در قسمت متعلق به آمریکا ایستگاه فضایی بین المللی باقی می مانند تا در صورت احتیاج به تخلیه مکان، به وسایل نجات خود نزدیک باشند.
نشتی ها از ۵ سال قبل ادامه دارند و وصله هم از آن سال ها انجام شده اند. نشتی هوا در ارتباط با ماژول Zvezda روسیه بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی به فضا ارسال شده بود. این ماژول همراه بقیه بخش های ایستگاه فضایی ببین المللی پیر شده اند و نیازمند نگهداری هستند تا در مدار زمین باقی بمانند.
این ایستگاه مقرر است تا ۲۰۳۰ میلادی باقی بماند و نیازهای خدمه ناسا را تأمین کند.


منبع:

1403/07/26
14:13:21
19
5.0 / 5
تگهای خبر: سازمان , فضا
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سایت امن
websec.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سایت امن محفوظ است

سایت امن

گواهی امنیت وب