كشف استعدادهای بازی سازی در شهرستان ها
سایت امن: بازی سازهای ایران می توانند صنعت داخلی قدرتمندی را بیافرینند، اما این صنعت تابحال كمی مورد غفلت واقع شده است. رقابت 10 هفته ای كژوال كمپ از آن دست برنامه هایی است كه برای یاری این تیم ها آمده و پراكندگی جغرافیایی شركت كنندگان در ان قابل توجه است.
هدف اصلی رویداد «كژوال كمپ» كه این روزها در حال برگزاری است، كمك به تیم های بازی ساز جوان در ایران است. فرصتی است كه آنها بتوانند محصولات بهتر و استاندارد تولید كنند و پس از آن، شرایطی فراهم گردد تا احتمال موفقیت شان در بازار بیشتر قوت بگیرد. جذاب ترین نكته این رقابت ها تعداد و پراكندگی جغرافیایی تیم های بازی سازی است كه در این رویداد شركت كرده اند، نكته ای كه نشان از قابلیت بالای تیم های شهرستانی در كمك به رونق این صنعت دارد.
**مهمانی بزرگ بازی ساز
طبق فهرست اعلام شده، افراد شركت كننده در این رقابت ها از استان های اصفهان، البرز، فارس، گیلان، یزد، زنجان، قم و تهران هستند كه هر كدام در چارچوب تیم های چند نفره در این رویداد حضور پیدا كردند. بزرگ ترین تیمی كه در این رویداد شركت دارد، 14جوان ملایری هستند كه بازی موبایلی به نام «دونده» را ساخته اند.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، در كژوال كمپ كه 20 شهریور آغاز شد، 228 تیم از سراسر كشور برای رقابت اعلام آمادگی كرده اند. شروین راد عضو تیم اجرایی این رویداد است و یكی از 11 مربی بشمار می رود كه در این رقابت ها تیم ها را راهنمایی كرده اند.
او در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف ما این است كه تیم ها را برای ساخت بازی های بهتر همراهی نماییم. برگزاری این رویداد چندین فاز اجرایی دارد. ما تمام اهتمام خودمان را به كار گرفتیم و برای قضاوت و داوری، معیارها سختگیرانه ای را در نظر گرفتیم. همین مسئله موجب شد تیم هایی كه واقعا پتانسیل بیشتری دارند و تلاش بیشتری می كنند، راهی مراحل بعدی شوند.
او با اشاره به این كه تیم ها تا اختتام مهر وقت داشتند كه مستندات و نسخه قابل بازی اولیه خودرا برای ورود به كژوال كمپ ارسال كنند، اظهار داشت اظهار داشت: حدود 90 تیم موفق به ارسال موارد خواسته شده در این مرحله از مسابقه شدند. سپس ارزیابی های اولیه از بین این تیم ها، 39 تیم واجد شرایط و مناسب برای ورود به مرحله بعد تشخیص داده شدند.
«دو فاز بعدی در اواخر آبان و آذر انجام شد. یك فاز برای رسیدن به نسخه كامل بازی و فاز بعدی برای رسیدن بازی به انتشار آزمایشی بود. در این مرحله تعداد 22 تیم موفق به انتشار آزمایشی بازی های خودشان در بزرگ ترین ماركت بازی ایران - كافه بازار- شدند تا خودرا در معرض قضاوت كاربران ایرانی قرار دهند. این تیم ها به شكلی فینالیست های مسابقه به حساب می آمدند.»
او درباره كژوال كمپ اظهار داشت: در این رویداد كه رقابت ها در آن همچنان ادامه دارد، نزدیك به 50 میلیون تومان جایزه نقدی برای سه تیم برتر مسابقه در نظر گرفته شده است. در كنار این جایزه نقدی كه می تواند به این افراد كمك نماید، هدف ما رسیدن به مرحله ای است كه بازی سازها بتوانند بازی خودرا از انتشار آزمایشی به یك بازی خوب در این صنعت تبدیل كنند كه واقعا حرفی برای گفتن داشته باشند.
در حال حاضر بازی های فینالیست در دسترس مخاطب هستند و تا دهم بهمن ماه داوری می شوند. برمبنای میزان استقبال مخاطبان، بازی سازان برگزیده آپدیت های بیشتر و پیشرفته تری خواهند داد.
راد درانتها اشاره كرد: به نظر من، از مزایای ترتیب دادن این قبیل رویدادها رقابت دوستانه ای است كه از دل آن شكل می گیرد. ما استعدادهای بازی سازی داریم كه اگر در راه درست قرار بگیرند و آموزش های مناسب به آنها داده شود، می توانند كارهای خوبی نمایش بدهند. از نظر من بیشتر اشتباهاتی كه تیم های بازی ساز ایرانی مرتكب می شوند از جنس اشتباهات فنی نیست بلكه اشتباه در تصمیم گیری ها و به شكلی مدیریت كار و محصولات شان است.
«كژوال كمپ اهتمام دارد چنین چیزی را به تیم ها آموزش بدهد بنا بر این مربیانی برای این كار انتخاب كردیم كه جزو بهترین بازی سازهای كشور هستند و با چالش های ساخت محصول خوب كاملا آشنا هستند تا در این مسیر به تیم ها كمك شایانی كنند.»
علممی*م.ش*2017
اگر پسندیدید لاک کنید:
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت امن در مورد این مطلب